سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هر دوستی ای که طمعْ پدیدش آرد، نومیدی ازمیانش می بَرَد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

جایگاه تربیت در مهندسی فرهنگی دفاع مقدس

بیشک فرهنگ کنونی جامعه محصول کسانی است که افرادی خاص و موثر بوده اند که هرکس متناسب به وسع خودش بر فرهنگ جامعه تاثیرش را گذاشته است. برای مثال چه کسی میتواند نقش شهیدآیة ا... مطهری را در تبیین فرهنگ انقلاب منکر شود؛ یا نقش سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس با آن نگاه ویژه بخصوص در عرصه رسانه ووو.

یادم نمی رود در جلسه ای که در محضر یکی از مسئولین فرهنگی از نقایص موجود در مدیریت فرهنگی گله کردیم ، ایشان به صراحت از کمبود نیروهای متخصص متعهد می نالیدند.

حقیر این صحنه را بارها دیده است. واقعا چگونه میشود چنین افرادی به ظهور برسند؟ چه کارهایی در این مورد در نقشه فرهنگی انجام گرفته و یا میگیرد؟ جایگاه تربیت در مهندسی فرهنگ دفاع مقدس کجاست؟

به نظر میرسد در نگاه فرهنگی ما ، بایستی تحول جدی در این مورد صورت بگیرد. یکی از آسیبهای جدی کارهای فرهنگی بخصوص در استان خودمان را کارهای پرحجم اما بدون تعریف جامعه هدف می دانم. ما باید روزی به این دیدگاه برسیم که در کنار اینهمه کارهای بزرگ، جدا به مقوله تربیت افراد متخصص متعهد بپردازیم. کسانی که مدیران موفق فرهنگی و یا هنرمندانی موثردر جامعه باشند.  حالا که شورای عالی فرهنگی کشور در حال تدوین نقشه فرهنگی کشور است جا دارد در این نقشه جایگاه تربیت نیروهای نخبه فرهنگی را مشخص نموده ودر چشم انداز بیست ساله به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

عرصه دفاع مقدس نیز برای ترویج  نیازبه هنرمندانی دارد که با تمام وجود آن را با فطرت پاک دریافته باشند. بایستی  جوهره دفاع مقدس را دریابند تا بتوانند آن را با هنر به منصه ظهور برسانند .

توفیق ویژه شهیدآوینی و امثال ایشان (که خیلی کم است) تعهد و نگاه توحیدی ایشان به مقوله هشت سال دفاع مقدس به همراه روحیه انقلابی و اسلامی ایشان می باشد. خدای ناکرده من منکروجود هنرمندان متعهد در این عرصه نیستم اما واقعا کم هستند کسانی که دفاع مقدس را آنطور که هست درک کرده و بیان کنند. من وقتی در بعضی از جشنواره ها حضور پیدا میکنم گاها نگرانی مرا فرا میگیرد. نکند این گنج را دست کسانی بسپاریم که امانتدار خوبی نباشند. باید کاری کردکه دفاع مقدس امانتدارانی متعهد میخواهد.

    یا علی


 نوشته شده توسط ابراهیمی در سه شنبه 87/12/20 و ساعت 11:24 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

فانوس
مدیر وبلاگ : ابراهیمی[21]
نویسندگان وبلاگ :
هادی (@)[0]


من همه زندگیم رو مدیون یک نفر هستم: شهید سیدمرتضی آوینی دوست دارم همه اونو بشناسن کاش حداقل یکبا میدیدمش!

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 6
مجموع بازدیدها: 74534
فهرست موضوعی یادداشت ها
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو